10 گام اصلی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ 
گام اول : اهداف و خواسته هایتان را از بازاریابی دیجیتال تعیین کنید
هدف ها با مشخص و دقیق باشند : شفاف و دقیق تعریف شدن هدف باید به گونه ای باشد که برای هر کسی که دانش پایه ای از این پروژه داشته باشد قابل درک باشد.
قابل سنجش باشد : بتوان فهمید که آیا چنین مقدار و هدفی قابل دستیابی است یا خیر، چه میزان با تکمیل پروژه فاصله هست و چه زمانی می توان به اهداف دست یافت.
قابل دستیابی باشد : اهداف باید با ابزارها و آموزش هایی که در حال حاضر در دسترس است قابل دستیابی باشند.
واقع بینانه باشد : یعنی با زمان، منابع و دانشی که در حال حاضر در اختیار است دست یافتنی باشد.
محدوده زمانی مشخصی داشته باشد : نه آنقدر بازه زمانی کوتاهی در نظر گرفته شود که نتوان به درستی کار را به انجام رساند و نه آنقدر زمان زیادی اختصاص داده شود که عملکرد تحت تاثیر قرار گیرد.

گام دوم : مشتریانتان را شناسایی کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسب و کارها مرتکب می شوند این است که مشتریانشان را به درستی نمی شناسند. هر کسی می تواند مشتری شما باشد. حداقل میزان مشتریان 1% جمعیت بازار هدف است.

گام سوم : رقبایتان را بشناسید

رقبایتان را تا چه اندازه میشناسید؟ این نیز یکی از موضوعاتی است که نباید دست کم گرفته شود زیرا یکی از مهم ترین گام ها در تهیه استراتژی محسوب می شود.

 رقبایی که باید بشناسید و مورد بررسی قرار دهید به سه دسته قسیم می شوند:

رقبای مستقیم
رقبای غیرمستقیم
شرکت های رقیب تازه وارد و یا تغییر مدیریت داده شده
گام چهارم: تخصیص وظایف به افراد تیم

دیجیتال مارکتینگ ابعاد مختلفی از بازاریابی آنلاین را شامل می شود:

بهینه سازی موتور جستجوSearch Engine Optimization -  (SEO)
بازاریابی موتور جستجو-Search Engine Marketing  (SEM)
بازاریابی محتوا  Content Marketing -
هدایت و کنترل ذهنی مخاطبان از طریق محتوا
بازاریابی کمپینی Campaign Marketing - 
فروشگاه های اینترنتی
بازاریابی شبکه های اجتماعی Social Media Marketing -
بهینه سازی شبکه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) Email Marketing -
همانطور که مشاهده میکنید دیجیتال مارکتینگ حوزه ای بسیار گسترده است و نمی توان نسخه جامعی که برای همه مناسب باشد ارائه کرد. تمامی راهکارها باید اختصاصی (تن دوخت) و متناسب با هر کسب و کار ارائه شوند.
گام پنجم : بازاریابی موتور جستجوSearch Engine Marketing -  (SEM)

استراتژی های بازاریابی دیجیتال مختلفی وجود دارند که می توان نتخاب کرد اما اگر منابع محدودی در اختیار دارید شدیدا پیشنهاد می شود که تمرکز خود را بر بازاریابی موتور جستجو معطوف کنید.

برای تازه کاران، بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing) یکی از بخش های کلیدی تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال است. SEM موارد زیر را شامل می شود:

جستجوی کلیدواژه ها
بهینه سازی موتور جستجو (سئو داخلی، سئو خارجی و لینک سازی)
تبلیغات پولی گوگل
تبلیغات کلیکی
گام ششم: بازاریابی محتوا – Content Marketing

آیا می دانید که بازاریابی محتوا یکی از ارکان های بسیار مهم در تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال است؟

بازاریابی محتوا حوزه بسیار گسترده و عظیمی است که موضوعات مختلفی را شامل می شود:

وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی مهمان
وبلاگ نویسی لینکدین
اطلاع رسانی و روابط عمومی
به اشتراک گذاری مستندات
ارائه ها
ضبط و نشر فایل های صوتی
کتاب های الکترونیک
فروم ها و صفحات سوالات متداول (FAQ)
اینفوگرافیک ها
گام هفتم: بازاریابی شبکه های اجتماعی

بیش از 1.2 میلیارد کاربر روزانه از فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و تلگرام استفاده می کنند. پس براین اساس، بازاریابی شبکه های اجتماعی (SSM) راهی فوق العاده برای ساخت برند، افزایش حضور در فضای مجازی و بهبود شناخت مخاطبان از برند شماست. البته استراتژی های شبکه های اجتماعی که به درستی پایه ریزی شده باشند بر بهبود فروش و وفاداری مشتریانتان نیز موثر خواهد بود.

نسبت به سالها پیش، اجرای بازاریابی شبکه های اجتماعی آسان تر است اما در عین حال پیچیده تر شده است. در واقع باید گفت امروزه تحلیل و پیشبینی رشد رسانه های اجتماعی دشوارتر است زیرا بخش های درحال تغییر آن بیشتر شده اند.

یک استراتژی دیجیتالی خوب برای فضای مجازی به صورت زیر است:

تعیین اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی
انتخاب کانال های مناسب در میان رسانه های اجتماعی
برنامه ریزی محتوا
استفاده از تبلیغات
اندازه گیری میزان موفقیت
گام هشتم : بازاریابی ایمیلی

فارغ از اندازه کسب و کارتان، شما باید برای سرعت بخشیدن به بهبود کسب و کارتان در دنیای تجارت الکترونیک بازاریابی ایمیلی را آغاز کنید.

بازاریابی ایمیلی به چند بخش تقسیم می شود:

تنظیم اهداف
بهبود و تقویت لیست ایمیل های در اختیار
تهیه برنامه زمانبنندی برای ارسال ایمیل ها
سنجش میزان موفقیت

گام نهم: گنجاندن موبایل مارکتینگ در استراتژی بازاریابی دیجیتال

بر اساس آمار، هر روز بر تعداد استفاده کنندگان از تلفن همراه (موبایل) افزوده می شود. شاید بعضی ها موافق این عبارت نباشند اما اگر کمی دقیق تر به اطرافتان نگاه کنید خواهید دید که تعداد کاربران موبایل بسیار سریعتر از تعداد کاربران کامپیوترها در حال رشد است (حتی اگر در حال حاضر تعداد کاربران کامپیوتر بیشتر باشند).

گام دهم : بازاریابی مشارکتی

یکی دیگر از ارکان مهم در تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی مشارکتی است. اگر به برندهای محلی اطرافتان نگاهی بیندازید میبینید که آنها از بازاریابی مشارکتی به عنوان روشی قدرتمند برای رشد کسب و کارشان کمک میگیرند.

در اینجا چند گام مهم را برای کمک به شما برای در پیش گرفتن تکنیک بازاریابی مشارکتی در تهیه یک استراتژی دیجیتال شرح میدهیم.

تعیین دقیق اهداف
تهیه یک برنامه مشارکتی
توزیع آن در بازار
سنجش خروجی حاصله

 باید به خاطر داشته باشید که موفقیت شرکای شما شدیدا در گرو موفقیت شماست (نه برعکس).

http://parsnemoodar.com/pages/181/


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها